Gericht aan de brouwer die nog twijfelt over vernieuwing in zijn brouwerij
een nieuw product - een nieuwe verpakking
Hoewel nieuwe trends kunnen komen en gaan, wil de craftbrouwer de kans niet missen om een graantje mee te pikken van die onstuitbare opmars van nieuwe smaken, kleuren en geuren. Moeten we daar blij of rouwig om zijn? Trendy drankkeuzes die een beetje variatie aan je menu toevoegen zijn in. Dus waarom zouden we ze niet omarmen – ook al is dit maar tijdelijk.
Samen met de opkomende productie van hippe biertjes is er een zichtbare toegenomen trend om het gerstenat in te blikken. Zeker voor aromatische bieren lijkt het de superieure bierverpakking. Kwaliteit en consistentie zijn twee primaire overwegingen waarvoor de brouwer deze weg inslaat. Het prijskaartje, de ‘weinige’ nadelen, traditie van de behoudsgezinde consument belemmeren de kleine brouwer echter om de transit naar blikverpakking met open armen te verwelkomen.
Samen met de opkomende productie van hippe biertjes is er een zichtbare toegenomen trend om het gerstenat in te blikken. Zeker voor aromatische bieren lijkt het de superieure bierverpakking. Kwaliteit en consistentie zijn twee primaire overwegingen waarvoor de brouwer deze weg inslaat. Het prijskaartje, de ‘weinige’ nadelen, traditie van de behoudsgezinde consument belemmeren de kleine brouwer echter om de transit naar blikverpakking met open armen te verwelkomen.
Is de bierliefhebber klaar voor eigenwijze biertjes?
Een portfolio van smaken: yes or no?
Drinkt men liever bier uit een fles of uit een blik?
Is inblikken beter dan bottelen?
Inblikken een haalbare kaart?
Welke zijn de alternatieven?
Wat is duurzamer?
Tijdens de BREWmasterclass ‘Blik op bier – bier op blik ‘zullen de experts je weten te overtuigen waarom zij voor de hippe biertrend hebben gekozen en waarom het gebruik van blik en een blikkenlijn het overwegen waard is. Aan jou om te beslissen of de nadelen opwegen tegen de vele voordelen op basis van je eigen doelstellingen en budget.
Misschien opent er zich wel een heel nieuwe wereld voor je open? Grijp je na die BREWmasterclass toch naar de vertrouwde standaard? Geen probleem. Maar realiseer 1 ding: alles is onderhevig aan verandering. Een geïnformeerde brouwer is er twee waard!
Prijs: 99,-
Wat je hiervoor terugkrijgt:
- hapklare uiteenzetting over blikkenlijn - GEA VIPOLL
- inzichten in een succesvolle smaakinnovatie - DUTCH BARGAIN
- receptontwikkeling - BROMBEERCOMPAGNIE
- moderator: Peter Croonenberghs (advies bier & brouwinstallatie, Brombeercompagnie)
- rondleiding in brouwerij Beerselect
- degustatie & hongerstiller
Voorwaarden: Het deelnemersaantal is beperkt tot 20. We houden rekening met de COVID-maatregelen die op dit tijdstip heersen.Bij annulatie van onze kant krijg je je inschrijvingsgeld integraal terug.
Timing & Locatie: vrijdag 18 maart, 18h30 - 21h30 in brouwerij Beerselect